Assalamualaikum..
Hi peeps,
Lama tak update entry blog nih..Jangan merajuk sudah la ye..Memang nk update sesangat pasal tajuk kt atas tu..Nampak tak? nampak tak? Insurans! Insurans! Insurans!
Haihh...perlu? wajib? mesti? harus? suka? benci? annoying? haaa..all about insurance. Ok ok..memang tak dinafikan insurans tu wajib/perlu/harus/mesti untuk setiap orang. Itu jaminan oleh syarikat2 insurans utk melindungi kita dari sebarang kerugian atau kerosakan utk diri kita atau keluarga. Ok, memang banyak jenis pasal insurans ni yg actually aku tak tau sangat and tak berapa nak faham. Yg fahamnya, kita bayar duit kt dorg, then dorg cover if in case something happen kt kita berdasarkan pakej or plan yg kita pilih. Haihh..nk story banyak, serius tak tau.Kalau punya masa baru reveal pasal jenis2 insurans or what ever.
The points is, lately and senang cakap since aku start kerja banyak pulak syarikat insurans yg call aku. Mula2 aku layan la.Biasa la..mula2 kan..Beradab la..Layan sopan sesantun santunnya. Aku ni dah la tak reti nak cakap apa kan. Tak biasa la katakan. Org baru kerja, baru nk mula hidup ni.Layan aje...Tapi bila dah 3 4 5 6 7 juta kali dok call aku, argghhh..bosan jugak rasanya. Annoying gila! gila ok! Juta kali ok (tipu2..haha) Tapi memang banyak kali. Kawan aku xde lak dorg nk call. Ce call jugak..fair n lovely la jugak..haha. Colleague aku pon heran kenapa la org insurans tu asyik call aku. Layan punya layan, bila aku cakap tak nak, marah2 la pulak kan. Kata aku tak percaya la apa laa (memang aku x caye pong..haha.) Gila apa, someone call u, strangers, nombor telefon pon tak kenal, then bulat2 kita nk percaya?? hah? sudah la sudah...Aku pernah kot..hampir ditipu dengan cara tu tapi malas nk cerita coz my bad mistakes..hukhuk ..sedih jap...terkenang masa lalu ..=(
Tadi pon ada jugak org insurans call aku. Macam biasa aku akan cakap sape ni? ooo..eh, sape ni? bila dengar insurans terus rasa macam..arghh...plz plz...dont come. Annoying! annoying! Tapi dalam hati je mampu jerit..hihi.. So, in directly aku cakap, im not interested. Haa..sonyap ekau...eh, tak..dia jawab jugak..ok, nanti dalam 2 bulan sy call lagi. Aku? emm...ok2...Tabah jugak budak nih..Nak call aku lagi 2 bulan tu..Tabah betol dorg. memang la nk cari makan kan, tapi kalau aku nk kan insurans or what ever, better aku cari org yg betol2 aku kenal or direct ke company tersebut. Senang, nk berurusan. Dalam telefon je, semua org boleh kelentong beb! Cakap itu ini, bla bla bla..then kita kena tipu..
p/s: kepada blogger or silent reader yg buat insurans macam ni, jangan la marah aku ok..Aku just luahkan pendapat tak berapa sen ni je. The thing is, it's annoying bagi yg tak mendengar kata, yang aku kata aku tak berminat. Yang mendengar kata, it's ok for me. Gives and takes.U dah call, i jawab then, tak minat, letak phone.Easy right..
ah sudahhh..panjang pulak entry aku malam nih..Semua pasal insurans..huhuhu..
jangan tdo bermimpikan insuran sudah..hahaha..NITE all!
bulan nie jea dpt 2 call dari syarikar insurans..
ReplyDeletemenyusahkan betul..
yang peliknya cmnealah detail kita dia dpt!!mesti dari pihak bank..
kdg2 ada panggilan tipu... so beware okeh :)
ReplyDeletektrah jua dapat panggilan..siap passing kat bos dia kot..mula2 ktrah ckp minat..sekali tak jadi..mcm kne pukau je ckp minat..yang tak jadi tu ..dia cuba jgk nk pengaruhi..tp ..trah ckp la hak pengguna..pastu br diam dan tak call..
ReplyDelete