Followers

Monday, December 19, 2011

Sayangi ibu anda selagi masih ada..

Assalamualaikum & Selamat Malam Semua..

hye peeps and readers...

Story yg baru je berlaku tadi..emm..terkejut dengan insiden yg beberapa second berlaku depan mata. Masa tu aku, adik n abg aku kt dapur. Aku ada buatkan air teh dan dari awal aku pelawa mak aku minum. mula2 dia taknak minum and at last dia minum jugak.Tiba2 mak tersedak dengan teruk. Firstly ingat biasa jer. Normal la tu tersedak tapi tadi tengok lain macam jer.Mak sampai tak sedar diri.collapse kt meja makan.Nasib masa tu tengah duduk. Kami semua sangat panic dan kalut. Aku tepuk2 belakang mak aku, abg pulak peluk mak cuba utk sedarkan mak. Mula2 mak tak bergerak. Tak lama pas tu mak tersedar jugak.Aku tengok badan mak macam kejang.Macam hampir nak stroke.ouh.Im really scared =(  Bila mak sedar, abg sapukan air dekat ubun2 mak.Biar mak bertenang dulu...Alhamdulillah, mak boleh bernafas dengan normal semula. Kami semua terdiam kaku selepas tu...Hanya Allah yg tau perasaan aku ketika itu. Kelu lidah ku..Yg aku tau aku sangat2 sayangkan mak..

jasa mak memang tak dapat untuk aku balas. Aku masih belum sempat utk beri wang hasil kerja aku coz aku baru je habis belajar and tengah cari kerja. Masih belom sempat utk aku berbakti pada mak yg dah melahirkan dan membesarkan aku serta memberi didikan agama dan pelajaran secukupnya. Semuanya masih belom sempat utk aku melakukan apa-apa..

Ya Allah, semoga Allah berikan kesihatan yg baik pada mak dan kami sekeluarga. Semoga dipanjangkan umur mak dan kami sekeluarga. Semoga Allah rahmati kami dan kita semua..




my mom n me >> May Allah bless 

p/s : Sayangi lah ibu bapa anda selagi mereka masih hidup. Terlalu banyak jasa mereka kepada kita semua. Mungkin ada yg merasa ibubapa mengongkong hidup kita, tapi percaya lah, mereka buat semua itu kerna mereka juga sangat2 sayangkan kita dan taknak kita terjerumus ke landasan yg salah..

notahati:aku sangat sayangkan mak dan keluarga aku..

8 comments:

  1. Alhamdulillah..semoga makcik selalu...takut sgt benda macam.ni,tambah aie ank.tunggal n ada mak je..:'(

    ReplyDelete
  2. aiez : tol..takot sangat.first time tgk camni..sama la..ada mak jer..sedih gk..huhu

    kalau nk buat entry pasal mak,mst touching sangat..

    ReplyDelete
  3. bnykkan bdoa utk kesihatan n kesejahteraan mak ye..

    ReplyDelete
  4. cik ika : ye baik..insyaAllah...thanx ya

    ReplyDelete
  5. Salam, I know how you feeeeeel :( takot sangat. sama2lah doakan keselamatan, kesihatan dan kesejahteraan ibu bapa di dunia & akhirat :)

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah ibu qaseh takder apa2..takut jugak mendengarnya..perkara mcm ni mmg d luar jangkaan kan..

    ReplyDelete