Followers

Thursday, December 15, 2011

Jalan-Jalan di Look Out Point

Assalamualaikum dan selamat malam semua...

hye peeps..

macam lama je tak buat entry panjang2 kan.Memandangkan aku tersangat la mempunyai masa terluang, so, nk taip panjang2 la..

Ok ok, malas nk merepek meraban.Straight to the point. Last week aku ke KL ke rumah abg ku. Jalan-jalan la setelah abis praktikal kan.Jalan-jalan cari makan, jalan-jalan makan angin, jalan-jalan cari kerja..opss..ada kerja kosong tak..? aha...iklan sebentar..=)

Korang semua ada tak tempat idaman yg terasa nk pergi la selain luar negara..? haa..macam aku my dreaming place adalah Korea or Paris. Nak realisasikan yg itu sangat la tak pasti bila kan..so, berangan dulu pon tak pe kan..bukan kena bayar pon..

Actually aku dah lama berangan nk ke suatu tempat yg tinggi, yg boleh nampak seluruh pemandangan..tak kisah la kt mana pon. kalau kt Perak kena nampak seluruh Perak la kan.Tak kan boleh nampak Penang kot..teehee..=P.

Then, 1 day aku punya dreaming ni menjadi kenyataan. Sungguh aku tak sangka kan..Tanpa diduga aku boleh berada di tempat yg aku angankan sebelum ni. Aku kini berada berada di tempat yg tinggi dan nampak seluruh pemandangan Kuala Lumpur. Bukan Penang or Perak ye..coz aku makan angin di KL.Cuma aku bayangkan tempat tu aku boleh menjerit sekuat hati. Biar dunia tau apa yg aku rasa sekarang nih..Biar dia tau yg aku sedang gembira. sedang sedih.kongsi bersama dunia...huh....kalau time tension memang best utk menjeritkan..

ohoo...kan dah panjang berjela..ok, aku pergi sini la...Look Out Point at Jalan Ampang Hulu Langat. Atoi..macam jakun la pulakkan.oh, aku memang jakun ok.excited sangat dapat pergi situ. Aku pergi waktu siang. Tempat ni lebih menarik waktu malam. Pergi sana pon just tangkap gambar. View memang cantik la..Kt atas tu ada restoran. Kami takade la makan kan..Sebab niat bukan nk makan. tengok pada restoran tu macam boleh tahan je harga dia. Eh, jom la layan gambar pulak..



at car park in front of Look Out Point Western Food Restaurant


Look Out Point Western Food 


bergambar dgn helang.eh, ni bukan Langkawi ok..sila jgn salah faham..hehe

 

to go upstairs to view the panorama


Haven Restaurant


Di Puncak!! yeayy..sampai jugak akhirnya. Belakang tu view KL.Boleh nampak semua.Malam lagi cantik.
Bawah tempat aku berdiri ni ada restaurant ok.boleh la menikmati makan malam yg sgt romantik disini.

ok, last but not least, Im really happy coz dapat jejakkan kaki ke sini. dengan rasa tak sangka dan tak percaya. Seperti memahami apa yg aku mahu..huhu...
I hope I can reach here again at night with a romantic candle light dinner while viewing the panorama.ouhh..so sweet...^_^

A bit info for Look Out Point (LOP)
  • Look Out Point Western Food - dah kata western, so western food la kt sini. paling famaous special steak -  so, LOP Western Food ni ideal for no-frills, good-old meal while enjoying the view
  • Gasoline Cafe - modern lifestyle - TomYam Seafood Soup famaous nih...
  • Haven Restaurant - beautiful location for lunch, tea or dinner with its breathtaking view and lovely ambiance.has panoramic view of KL at 280m above sea level. sunset dinners are a favorite Haven's Patron -  Fish and Chip features batter fried fish fillets with a dollop of finger -licking good tartar sauce
  • Panorama Restaurant - giving dinners the highest view of the Skyline in Look Out Point - Assorted Pizza.

notahati: thanks a lot because bring me here.really appreciate and i'm happy..=)


16 comments:

  1. kalau dtg KL nnt,qaseh bawak kak bui dekat sini boleh..?cantiklah..hehe

    ReplyDelete
  2. yeay..mmg best..taun lpas bbuke pose kt restoren haven..mmg tbaek la mknn dier...view pun mmg cantek kt cni ^_^

    ReplyDelete
  3. best kan kalau dapt jejalan...

    ReplyDelete
  4. bui:insyaAllah kakak.kalau betol plannya apa salahnya kan..mmg cantik sini =)

    ReplyDelete
  5. mira:really..? buleh la share cite kt blog..next time nk try makan kt sini lak la

    ReplyDelete
  6. aiez : jalan2 mmg seronok even penat..hehe

    ReplyDelete
  7. shafiq : yup..tmpt ni mmg cantik.banyak lg gambar.tak larat nk upload byk2..nnt pergi la..=)

    ReplyDelete
  8. tiramisu : mmg best jalan2..lebih2 lg kalau org yg kaki jalan kn..jalan je la kejenye..=)

    ReplyDelete
  9. wahhhh.... best nye...dpt tgk view KL memalam.. santekkk!! ;p

    ReplyDelete
  10. deyb : mmg best n cantik..ni waktu siang.kalau malam mst lg cantik nih

    ReplyDelete
  11. salam kenal. thanx folo my blog cap ayam.

    rege makanan dia ok tak? cam bes je tempat ni

    ReplyDelete
  12. dulu adik ipar akak chef kat sini..western food punya.

    tp skrg dh masak kt langkawi tetap ada burung helang mcm tu hehe...

    ReplyDelete
  13. rose: salam kenal jgk.most welcome.harga makanan x pasti pulak sbb x survey lg..=)

    mmg best.kalau makan malam sini mst romantic.hehehe

    ReplyDelete
  14. izan: ouh..ye ke? rugi x dapat kenal adik ipar akak..leh mintak diskaun..ngeee~~

    helang berada dimana2 sj..hehe

    ReplyDelete