Followers

Sunday, April 10, 2011

Oh Helmet..

Assalamualaikum semua..
hi.hari ni mau bercerita tentang percutian singkat n unplanned sume nih..alkisahnya begini..

sesampainya adikku di bilik ku, dia memberitahu aku yg dia terlupa utk bawak helmet..oh no..how come..macam mana nk merempit kalau helmet xde..?fikir punya fikir, aku ajak la die jalan2 dekat2 sini naik bas.tp dia..huh?eksen kamen.xnk naik bas kot.nak naik moto jgk..ok.fine.kita pergi beli helmet k, katanya.beli helmet??berapa juta pulak nk kena keluar duet ni?aku menjerit terkejut(sdg bajet kn..).ala.xpe, kite share la kate die.aku pon, em..ok la..tp sebelum nk p beli helmet baru kena gk de helmet tuk g kedai.aduss...payah tol la..mana nk cari helmet??bukan kenai sape2 pon yg ade moto sini.

tiba2 terlintas kt fikiran aku kt sorg budak ni..

aku: salam..ada helmet x?
budak:ada..
aku:boleh pinjam x?
budak:boleh2
aku:ok, nanti kakak pergi amik.

perbualan ringaks sampai situ je..aku pon suruh adik aku makan nasi lemak yg aku beli.pas tu baru gerak g bilik budak tuh.mmg takot gk.buatnye UK(unit keselamatan) tahan aku, naye je kena denda.oh, tawakal la kau dikala ini.

ok, selamat dh sampai.pergi la aku ke bilik budak tuh.nah, helmet ni kak..
aku n adik aku(muka terkejut) ni.errrkkk....helmet lain ade x..? kawan2 lain ade helmet x?tiba2 aku bertanya.demand lak aku nih..tak ade la kak.itu jer..errr...xpe.xpe la.kakak pinjam dulu ya...

kami saling berpandangan..sampai kt moto kami gelak terbahak2..oh nooo..how come i wear this helmet..?! just imagine..no wiser and looks like apek cina! kamu la pakai ni.aku sua kt adik aku.huh! of course la die xnak..waaa...cm ne ni...errrr...finally, aku yg kena pakai..huh..pakai spec hitam same.seb bek adik aku bawak.leh cover muka nih..ayooo....tahan gelak la sepanjang perjalanan ke poli utk amik helmet lain(agak jauh ok).ok la..to be continue for the next journey..=)
ops...moral of the story kt sini, sila list kn apa yg perlu dibawa utk merempit then tanya sehabis2nya tentang apa yg kita nak tu..supaya leh cari plan lain utk back up in case perkara cm ni terjadi..huhuhu

haha..it's me la..really funny rite.errrr....




No comments:

Post a Comment