Followers

Monday, January 14, 2013

2012 Year In Review . . .

Assalamualaikum...

Hollaaa peeps...

See the title? 2012? Oh noooo..Masih belom terlambat kan nk buat review utk 2012? Dan masih belom terlambat kan nk ucapkan selamat tahun baru 2013? Masih belom terlambatkan (Angguk kepala cepat)..teehee...

First of all, Selamat Tahun Baru 2013. Semoga azam tahun lepas dah tercapai...Ahaa...yg tak tercapai tu macam biasa la ye...carry forward...ngee..

Alhamdulillah, berakhir sudah tahun 2012. Banyak suka dan duga sepanjang tahun. Dan banyak perkara penting yg berlaku pada diri aku tahun lepas.

First of all, awal tahun 2012, bulan Januari - Mac aku attended Java Training. So, selama 2 bulan 1/2 la aku menghadap training tu. Itu pon tak lama aku mengganggur dirumah lepas abis belajar (Dec 2011).

Habisnya training tu.. aku menganggur selama sebulan..Kira bulan April tu la aku jadi penganggur tegar yg sedang meneroka tanah2 tanaman anggur aku..haa...karut2..sila jgn caye..Ke hulu ke hilir aku cari keje. Banyak jugak la interview yg pergi. Yg tempat training arranged kan pon dah banyak aku pegi tapi takde satu pon sangkut. sedih...wuuuu..sedih sangat. Janji macam2 kan...confirm dapat keje..opss..aku tak sabar ke time tu? oh..tidak..memang patut la kan rasa macam tu. Sebab ramai kawan lain yg dah dapat keje.Last but not least, dalam masa yg sama aku cari keja sendiri. tru job street la kan. apa lagi. banyak jgk la dpt interview dan phone interview. Dan aku dipanggil utk walk in interview. Alhamdulillah...dan dalam masa yg sama aku nekad that's the last interview aku pergi.penat beb menaruh harapan.. So aku pon sungguh2 la study malam sebelum interview. Jiwa kacau. Dan esoknya, pergi la dgn bawak harapan setinggi gunung..teehee...Selang 2, 3 hari lepas tu aku dapat call dari company tu..Yes, dorg nk hire aku..kamaen hepi aku...Alhamdulillah, rezeki aku berkat doa ibu jgk =) >> sampai sekarang aku disitu

After 3 months, aku dah confirm disitu. Lagi satu berita gembira. Behave gila masa dalam probation. Maklum lah..masih mentah kan... Masih baru gitu..

Raya Aidilifitri raya yg bermakna buat aku.Family encik BF (ketika itu) datang berhari raya ke rumah aku...hepi2....raya bukan sekadar raya tapi datang membawa hajat. oyeahh...aku dirisik ^___^ . Masa raya ke 6 ; 24/8/2012 . Nervous? As usual. Aku ni peNervous org nye..haha...Alhamdulillah, diriku di risik oleh si dia..


encik tunang n me - wajah selepas dirisik.hahaha..hepi lettewww ^_^

Bulan September pulak, aku sepatutnya ada trip ke Kota Kinabalu dgn kawan2 universiti a.k.a housemate + roomate + classmate+ coursemate . Tapi terpaksa cancel trip tu. Sebabnya, macam semua tak boleh pergi. Yg 2 org tu ada exam SPA kalau tak silap. Aku? ahaha...tgh kopak time tu..memang takde wangnyaaa...wwuwuwuwuw...sedih lagi T__T

Bulan Oktober pulak, aku ada konvokesyen. Yeayy..dah grad. Dah jadi siswazah.hepi2...Susah jugak nk plan ke Utara Sintok nun jauh di sana sebab aku jauh nun di sini. Tapi alhamdulillah, berjaya jugak plan semuanya dgn jayanya, Thanks kpd sape yg terlibat..eh sape lagi..family aku la kan..teehee..

my mom n me - lepas amik ijazah...panas tauu..hepi2 

me n my family - sebahagian kecik jer nih..gmbr studio

Bulan November pulak, hari pra bersejarah aku. 11 Nov 2012 rombongan pinangan dari keluarga encik tunang (ketika ini ) pon tiba. Eh bukan datang dgn tiba2 la..Dah plan la semua kan..=) . Dan gembira lagi dan syukur ke hadrat Illahi, aku telah dipinang si dia dan insyaAllah tahun ni akan melangsungkan majlis perkahwinan, InsyaAllah ^__^ . Cop..kenapa hari pra bersejarah ? Sebab hari bersejarah tunggu time nikah nanti la kan..hehe...ok, karut2..

me n encik tunang ^_^

Disember pulak...Oh ya..Disember pulak trip aku ke Hatyai! Last minute plan jugak nih..First time aku pegi obersi..haha..jakun gila.. Ok, entry ke hatyai belom buat lagi.ntah bila dapat buat . my bad -__-" .
Disember jugak, opah sakit..sedih =(


Teaser. . . Hatyai!!

Begitu lah suka duka kehidupan. Ada pahit , manis, tawar kelat. Asam garam kehidupan la katakan. Rentetan suka duka hidup aku. Moga tahun 2013 lebih bersinar dalam kehidupanku dan keluargaku. Sentiasa berdoa yg terbaik utk semua..

p/s : entry ni agak panjang. tu pon dah pendek kan..kalau tulis by month mau patah jari...haha..tak kelakar.bye

nota hati : semoga kita tabah hadapi semua ujianNya . . .

1 comment:

  1. Nak kawen nanti jangan lupe jemput tau... :) Best tak jd tunang orang... *tetibe* Heheh!~

    ReplyDelete